Analityka biznesowa sposobem konkurencyjności
Ogrom informacji gromadzonych przez różnorodne systemy informatyczne funkcjonujące w ramach przedsiębiorstwa nie jest w dostateczny sposób przetwarzany – a to one kryją szereg istotnych wskazówek co do właściwego kierunku rozwoju firmy i osiągnięcia sukcesu rynkowego.
Analiza danych w różnych perspektywach i uzyskanie efektu synergii dzięki integracji danych o wielu procesach to przyszłość firm z sektora produkcji. To szansa na realny wzrost efektywności zużywania zasobów przedsiębiorstwa, na przyspieszenie reagowania na możliwe zagrożenia i na dynamiczne rozwijanie produktów.
Producenci, którzy prowadzą swoją działalność na coraz niższych marżach, ciągle poszukują nowych możliwości optymalizacji procesu wytwórczego i ograniczenia kosztów. W ten sposób chcą osiągnąć choćby minimalną przewagę nad rynkowymi rywalami. Inwestycje w specjalistyczne maszyny lub innowacyjne technologie są niewątpliwie zasadne, ale wiążą się z dużymi wydatkami, mającymi szansę na zwrot dopiero w odległej perspektywie. Niestety, równocześnie wiele firm zaniedbuje rolę właściwie przygotowanej, rzetelnej i aktualnej informacji, zbieranej w wewnętrznych systemach firmy. Możliwość śledzenia każdego etapu procesu produkcyjnego, począwszy od zaopatrzenia magazynu w potrzebne materiały, aż po powstanie gotowego wyrobu, pozwala utrzymać kontrolę nad kosztami, jakością oraz wydajnością poszczególnych jednostek, zaangażowanych w powstanie gotowego wyrobu.
ANALIZUJ KAŻDY ETAP PRODUKCJI
Coraz więcej firm wytwórczych zaczęło doceniać przydatność systemów klasy Business Intelligence w tworzeniu analiz oraz raportowaniu skomplikowanego procesu produkcyjnego. Tradycyjne sposoby przetwarzania informacji często zawodzą w momencie, kiedy chcemy skorzystać z danych opisujących etapy wytwarzania wybranego wyrobu, pochodzących z systemów niekompatybilnych lub nieskomunikowanych ze sobą.
CZYTAJ CAŁOŚĆ ARTYKUŁU TUTAJ: http://www.erp-view.pl/business_intelligence/analityka_biznesowa_sposobem_konkurencyjnosci.html
Nadesłał:
openmediagroup
|