Analityka pozwala operatorom się wyróżnić
W czasach, gdy smartfon stał się podstawowym przedmiotem codziennego użytku, telekomy muszą wypracować nową strategię biznesową, która odpowie na zmieniające się potrzeby klientów i zapewni innowacyjny rozwój. Analityka jest głównym motorem, który napędza cyfrową transformację biznesu.
Rynek telekomunikacyjny jest przesycony i bardzo konkurencyjny. Wraz ze wzrostem liczby i różnorodności ofert klienci stają się jeszcze bardziej wymagający. Niemal dwie trzecie świata korzysta dzisiaj z urządzeń mobilnych. Mimo że lawinowo wzrasta liczba danych, a sieci internetowe i sieci telefonii komórkowej stają się coraz bardziej złożone i rozbudowane, to przychody dostawców usług telekomunikacyjnych nie rosną w tym samym tempie. Co mogą zatem zrobić firmy z branży telco, aby przetrwać na tak trudnym rynku, utrzymując przy tym obecnych i pozyskując nowych klientów?
Obecnie użytkownicy szybciej wykorzystują pakiety danych niż pakiety minut i SMS-ów. Smartfon stał się głównym narzędziem odbioru informacji i rozrywki. Stwarza to firmom telekomunikacyjnym wyjątkową szansę na wykorzystanie informacji zapisanych w cyfrowych śladach pozostawianych przez użytkowników. Ogromne zbiory danych mogą służyć do optymalizacji przepustowości sieci oraz poprawy jakości obsługi klienta. Wykorzystanie analityki umożliwia dokładne określenie potrzeb i oczekiwań klienta, rozszerzenie portfolio usług, podejmowanie lepszych decyzji dotyczących rozbudowy infrastruktury oraz planowania przepustowości. Podsumowując – pozwala na budowanie i zarządzanie pozytywnymi doświadczeniami klienta.
CZYTAJ CAŁOŚĆ ARTYKUŁU TUTAJ: http://magazynit.pl/business-intelligence/analityka-pozwala-operatorom-sie-wyroznic.html
Nadesłał:
openmediagroup
|