Badanie Oracle/Forrester ilustruje wpływ nowoczesnych metod marketingowych na działalność biznesową


2014-10-21
Badanie pokazało, że przedsiębiorstwa stosujące nowoczesne procesy marketingowe pokonują konkurencję pod względem kluczowych wskaźników wydajności.

W celu oceny dojrzałości procesów marketingowych i zbadania wpływu nowoczesnych najlepszych procedur marketingowych na działalność biznesową firma Oracle we współpracy z firmą Forrester Consulting przeprowadziła globalne badanie wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji marketingowych w przedsiębiorstwach.
 
Opublikowany raport z badania pt. „Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact Of Marketing Maturity In The Age Of The Customer” (Dlaczego warto stosować nowoczesne procedury marketingowe: wpływ dojrzałości marketingu na działalność biznesową w epoce klienta) pokazuje wysoką korelację pomiędzy nowoczesnymi najlepszymi procedurami marketingowymi a sukcesem biznesowym.

Badanie objęło 492 decydentów w dziedzinie marketingu z wielu branż w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji i pokazało, że przedsiębiorstwa stosujące nowoczesne procesy marketingowe pokonują swoich bardziej tradycyjnych konkurentów pod względem kluczowych wskaźników wydajności, takich jak:
• Wzrost przychodów: 44% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich przedsiębiorstwo przekroczyło plan pod względem przychodów o 10% lub więcej, w porównaniu z 23% specjalistów od marketingu stosujących mniej nowoczesne procedury.
• Pozycja lidera na rynku: 94% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo jest pod pewnymi względami liderem na rynku, a 49% stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo jest jedynym liderem.
• Doskonałość miejsca pracy: 71% nowoczesnych specjalistów od marketingu stwierdziło, że ich przedsiębiorstwo zostało wyróżnione na poziomie krajowym jako „najlepsze miejsce pracy” co najmniej raz w ciągu ostatnich trzech lat, w porównaniu z 38% początkujących specjalistów od marketingu.

W badaniu zdefiniowano „nowoczesnych specjalistów od marketingu” jako specjalistów, którzy w swojej pracy łączą modele predykcyjne funkcjonujące w czasie rzeczywistym z technikami statystycznymi takimi jak inteligentne ukierunkowanie kampanii i atrybucja wielokanałowa, aby zapewnić spersonalizowane relacje z klientami na każdym etapie zakupu produktu.
 
Jednak mimo niekwestionowanego i mierzalnego wpływu nowoczesnych procedur marketingowych na przychody, wiele firm jeszcze ich nie stosuje. W gruncie rzeczy tylko 11% respondentów zaklasyfikowano jako „nowoczesnych specjalistów od marketingu” (Modern Marketers), a większość uznano za „doświadczonych specjalistów od marketingu” (Experienced Marketers) — 33%, „eksperymentujących specjalistów od marketingu” (Discovery Marketers) — 41% lub „początkujących specjalistów od marketingu” (Novice Marketers) — 15%.

Nowocześni specjaliści od marketingu poczynili znaczne postępy w zakresie większego ukierunkowania działań na potrzeby klienta dzięki inwestycjom w narzędzia do zarządzania danymi. Osiągnęli oni istotne korzyści, takie jak: 
• Dostęp o informacji o klientach w czasie rzeczywistym: 60% nowoczesnych specjalistów od marketingu twierdzi, że skutecznie połączyli — lub właśnie to robią — dane o klientach otrzymywane w czasie rzeczywistym z modelami predykcyjnymi i technikami statystycznymi, aby lepiej nawiązać cyfrowy dialog z klientami i zwiększyć skuteczność działań marketingowych.
• Precyzyjne ukierunkowanie działań marketingowych: ponad połowa (55%) nowoczesnych specjalistów od marketingu wyszło poza segmentację grup docelowych na podstawie informacji demograficznych i informacji o firmach i zaczęło segmentować klientów na podstawie bardziej osobistych kryteriów i zainteresowań; 87% uznało, że ich komunikaty stały się bardziej ukierunkowane na konkretne segmenty, osoby lub potrzeby klientów.
• Lepsza jakość danych: prawie 70% nowoczesnych specjalistów od marketingu używa formalnych, spójnych technik zbierania danych; 31% korzysta z inteligentnego śledzenia w oparciu o informacje zwrotne w czasie rzeczywistym oraz śledzenia zachowań klientów.



Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl