Big data – przełom w zarządzaniu przedsiębiorstwami
Każdego dnia firmy produkują ogromne ilości danych. Pojedynczo nie mają one wielkiej wartości, jednak odpowiednia selekcja i analiza czyni z nich prawdziwą skarbnicę wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych, preferencji zakupowych klientów czy procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa.
W dużym skrócie - Big Data oznacza poszukiwanie i wykorzystywanie w biznesie zawartości potężnych wolumenów danych, pochodzących ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, takich jak Internet, media społecznościowe, systemy sprzedaży, a nawet nadajniki GPS w urządzeniach mobilnych. W zależności od branży, liczbę zbieranych informacji liczy się już w terabajtach lub petabajtach. Oczywiście nie wszystkie mają jednakową wartość, stąd pod pojęciem „Wielkiego Zbioru” rozumie się także możliwość przetwarzania i analizy informacji, co jest równoznaczne z wykorzystywaniem coraz bardziej skomplikowanych narzędzi analitycznych.
Badanie zbiorów danych pozwala firmom i organizacjom opracowywać skuteczniejsze zasady działania dla wielu kluczowych obszarów i procesów. Big Data sprawia, że dane są bardziej przejrzyste i dostępne z większą częstotliwością, co pozwala szybko wychwycić zachodzące zmiany. Umożliwia m.in. trafniejszą ocenę potrzeb klientów lub rynku, lepsze dopasowanie produktów i usług do aktualnych trendów oraz skuteczniejsze gospodarowanie zasobami i łańcuchem dostaw. Wspomaga też rozwój kolejnych generacji produktów lub usług.
czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/business_intelligence/big_data_przelom_w_zarzadzaniu_przedsiebiorstwami.html
Nadesłał:
openmediagroup
|