2017-07-25
W niedawnym badaniu Oracle 59% respondentów uznało, że przedsiębiorstwa, które nie zainwestowały w IaaS, będą mieć problemy z nadążeniem za konkurentami korzystającymi z takich rozwiązań.
Poniżej podajemy cztery powody, dlaczego użytkownicy IaaS są przekonani o swojej przewadze:
Torowanie drogi innowacjom
We wspomnianym badaniu dwie trzecie (66%) przedsiębiorstw, które już w jakimś stopniu korzystają z rozwiązań IaaS, stwierdziło, że dzięki nim łatwiej jest wprowadzać innowacje. Na przykład jeśli przedsiębiorstwo ma pomysł na nowe narzędzie, może bez dużych kosztów stworzyć wirtualne środowisko testowe, zbudować wersję demo, a następnie wdrożyć to rozwiązanie w ciągu kilku dni, a nie miesięcy. Taka elastyczność może się przyczynić do budowy kultury organizacyjnej, która zachęca do tworzenia innowacji metodą prób i błędów, i pomaga opracowywać narzędzia, dzięki którym ludzie będą mogli lepiej wykonywać swoją pracę — a nawet ratować życie. Falkonry, firma wykorzystująca technologie sztucznej inteligencji, wdrożyła rozwiązanie IaaS w celu uzyskania mocy obliczeniowej potrzebnej do analizy danych i wykrywania wzorców zachowań u pacjentów chorych na epilepsję, tak aby przewidywać ataki i pomagać w reagowaniu na nie.
Elastyczne możliwości skalowania
Przedsiębiorstwa, które potrzebują szybkiego skalowania, aby reagować na nowe możliwości lub okresy szczytowej aktywności, ale nie chcą inwestować w dodatkową technologię lokalną pochłaniającą mnóstwo czasu i pieniędzy, również wiele korzystają na IaaS. Jeśli firma potrzebuje więcej mocy obliczeniowej lub przestrzeni serwerowej, dostawcy IaaS mogą je dostarczyć dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne.
Liczy się szybkość
W branżach, gdzie panuje duża konkurencja, szybkość ma kluczowe znaczenie. IaaS pomaga przedsiębiorstwom ją zwiększyć. Na przykład Yellow Dog, brytyjski start-up, korzysta z infrastruktury chmury publicznej, aby udostępniać firmom moc obliczeniową potrzebną do wytwarzania złożonych modeli 3D. Dzięki wdrożeniu IaaS przedsiębiorstwo dwukrotnie zwiększyło swoją wydajność przetwarzania, może zatem obsługiwać klientów szybciej i wydajniej. Podobnie możliwość szybszego wdrażania nowych produktów, aplikacji i usług pomaga przedsiębiorstwom działającym w dynamicznych branżach w wykorzystywaniu nowych okazji, zanim będzie za późno.
Zmniejszenie złożoności
Przez outsourcing kluczowej infrastruktury informatycznej firmy uwalniają zasoby, które zazwyczaj są przeznaczane na jej utrzymywanie i zarządzanie nią. Taka redukcja złożoności pomogła ponad połowie (57%) użytkowników IaaS znacznie zmniejszyć koszty utrzymania infrastruktury informatycznej.
To tylko cztery spośród korzyści, jakie przedsiębiorstwa czerpią z IaaS, i cztery powody decydujące, że tylko 10% respondentów w ciągu następnych trzech lat nie skorzysta z IaaS. Dla przedsiębiorstw najważniejsze jest to, że przechodząc z infrastruktury lokalnej na model usługowy, mogą inwestować swoje zasoby i czas tam, gdzie są one najbardziej potrzebne, i nie muszą martwić się więcej o infrastrukturę.