Firma Oracle liderem w raporcie Gartnera "Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania dostępem"


2017-07-05
Firma Oracle została uznana za lidera pod względem kompletności wizji i zdolności do jej realizacji.

 
Oracle został uznany za lidera w globalnym raporcie firmy Gartner pt. „Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania dostępem, 2017”[1]. Oracle uważa, że pozycja lidera uzyskana przez jej rozwiązania do zarządzania dostępem jeszcze bardziej podkreśla wyjątkowe udoskonalenia wprowadzone w usłudze Oracle Identity Cloud Service w roku 2017.

Na potrzeby raportu firma Gartner oceniła dostawców pod względem ich zdolności do dostarczania ogólnego zestawu funkcji zarządzania dostępem (access management — AM) do wielu zastosowań oraz w wielu branżach i regionach geograficznych. Zwróciła również uwagę na to, czy rozwiązania te są postrzegane przez klientów jako przynoszące duże korzyści finansowe. W raporcie napisano m.in.: „Liderzy rynku AM na ogół mają dużą bazę klientów. Dostarczają zestawy funkcji, które zaspokajają obecne potrzeby klientów. Mają również wyraźną wizję (i zdolności do jej realizacji) w zakresie przewidywania wymagań dotyczących technologii, metodologii lub sposobu dostarczania rozwiązań; a także udowadniają, że rozwiązania AM mogą odgrywać dużą rolę w zbiorze powiązanych lub pokrewnych ofert produktowych. Liderzy osiągają zazwyczaj wysoki poziom satysfakcji klientów z ogólnych funkcji AM, procesu sprzedaży i/lub powiązanej obsługi i wsparcia”.
Według firmy Gartner „zarządzanie dostępem dotyczy technologii, które wykorzystują mechanizmy kontroli dostępu do zapewnienia scentralizowanego uwierzytelniania, pojedynczego logowania (SSO), zarządzania sesjami oraz wymuszania zatwierdzeń w aplikacjach docelowych w wielu przypadkach użycia. 
Rozwiązania do zarządzania dostępem internetowym (web access managers) ewoluowały w stronę rozwiązań do zarządzania dostępem. Aplikacje docelowe mogą mieć tradycyjną strukturę aplikacji internetowej wykorzystującej przeglądarki i serwery aplikacji internetowych, mogą być uruchamiane w siedzibie klienta lub w chmurze”.

Rozwiązania Oracle Access Management i Oracle Identity Cloud Service stanowią część szerszej platformy Oracle do zarządzania tożsamością (Oracle Identity Management). Firma Oracle została również uznana za lidera w raporcie firmy Gartner z lutego 2017 r. pt. „Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania tożsamością” już czwarty rok z rzędu. Usługa Oracle Identity Cloud Service, stanowiąca nowoczesną, kompleksową platformę Oracle do zarządzania tożsamością, to usługa cloud native opracowana jako integralna część centrum Oracle Identity SOC, które obejmuje również usługi Oracle Security Monitoring and Analytics Cloud Service, Oracle CASB Cloud Service oraz Oracle Configuration and Compliance Cloud Service.

[1] Gartner, „Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania dostępem (cały świat), 2017”, Gregg Kreizman, Anmol Singh, 7 czerwca 2017 r.


Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl