Firma Yakult pokazuje, jak można wykorzystać analitykę biznesową
Właściwe wykorzystanie narzędzi do analityki biznesowej pozwala firmom poprawiać podstawowe wskaźniki, takie jak sprzedaż, jakość obsługi klienta czy efektywność.
Business Intelligence to obecnie jedna z najbardziej pożądanych przez firmy kategorii rozwiązań IT. Zarządzający firmami mają coraz większą potrzebę dostępu do wielowymiarowych informacji obrazujących zarówno to, co dzieje się w firmie, jak i sytuację na rynku. Po części wynika to z potrzeby wdrażania w firmach elastycznego zarządzania, które musi bazować na solidnej analityce biznesowej. Poza tym, pomimo tak silnej potrzeby różne badania wskazują, że w praktyce firmy nie wykorzystują wcale lub nie wykorzystują w pełni dostępnych im technologii analitycznych. Przykładem takiej firmy był Yakult, japoński lider w światowej produkcji napojów probiotycznych, który po doświadczeniach wejścia na rynki europejskie zdecydował się na wdrożenie rozwiązania BI TIBCO Spotfire.
Przypadek Yakult – do wdrożenia BI potrzebny jest bodziec
Yakult, jeden z największych na świecie producentów napojów probiotycznych, każdego dnia w 33 krajach świata sprzedaje 30 milionów butelek swoich produktów. Firma od kilku lat działała w Europie osiągając stabilny wzrost. Nagle stało się coś zaskakującego – w rezultacie wchodzenia na te same rynki firm konkurencyjnych, nieoczekiwanie osiągnięto ponadprzeciętny wzrost sprzedaży. Zarządzający chcieli wiedzieć, co dokładnie spowodowało taki efekt. Niestety, firma nie dysponowała odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Konsolidacja danych z wielu źródeł była bardzo czasochłonna i frustrująca. Menedżerowie coraz więcej czasu poświęcali zbieraniu danych i ich analizie, zamiast koncentrować się na zasadniczej działalności. W rezultacie i tak nie mieli dobrej odpowiedzi na ważne pytanie.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/business_intelligence/firma_yakult_pokazuje_jak_mozna_wykorzystac_analityke_biznesowa.html
Nadesłał:
openmediagroup
|