Firma Yakult pokazuje, jak można wykorzystać analitykę biznesową


2015-11-17
Właściwe wykorzystanie narzędzi do analityki biznesowej pozwala firmom poprawiać podstawowe wskaźniki, takie jak sprzedaż, jakość obsługi klienta czy efektywność.
Przeczytaj również:
Dowodzą tego nie tylko badania rynkowe prowadzone wśród menedżerów, ale także konkretne historie wdrożeń narzędzi Business Intelligence. Jednym z przykładów takich historii jest firma Yakult, która korzysta z platformy TIBCO Spotfire.

Business Intelligence to obecnie jedna z najbardziej pożądanych przez firmy kategorii rozwiązań IT. Zarządzający firmami mają coraz większą potrzebę dostępu do wielowymiarowych informacji obrazujących zarówno to, co dzieje się w firmie, jak i sytuację na rynku. Po części wynika to z potrzeby wdrażania w firmach elastycznego zarządzania, które musi bazować na solidnej analityce biznesowej. Poza tym, pomimo tak silnej potrzeby różne badania wskazują, że w praktyce firmy nie wykorzystują wcale lub nie wykorzystują w pełni dostępnych im technologii analitycznych. Przykładem takiej firmy był Yakult, japoński lider w światowej produkcji napojów probiotycznych, który po doświadczeniach wejścia na rynki europejskie zdecydował się na wdrożenie rozwiązania BI TIBCO Spotfire.

Przypadek Yakult – do wdrożenia BI potrzebny jest bodziec

Yakult, jeden z największych na świecie producentów napojów probiotycznych, każdego dnia w 33 krajach świata sprzedaje 30 milionów butelek swoich produktów. Firma od kilku lat działała w Europie osiągając stabilny wzrost. Nagle stało się coś zaskakującego – w rezultacie wchodzenia na te same rynki firm konkurencyjnych, nieoczekiwanie osiągnięto ponadprzeciętny wzrost sprzedaży. Zarządzający chcieli wiedzieć, co dokładnie spowodowało taki efekt. Niestety, firma nie dysponowała odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Konsolidacja danych z wielu źródeł była bardzo czasochłonna i frustrująca. Menedżerowie coraz więcej czasu poświęcali zbieraniu danych i ich analizie, zamiast koncentrować się na zasadniczej działalności. W rezultacie i tak nie mieli dobrej odpowiedzi na ważne pytanie.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/business_intelligence/firma_yakult_pokazuje_jak_mozna_wykorzystac_analityke_biznesowa.html


Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl