IBM: konkurencja nadchodzi spoza branży
Zacieranie się granic między poszczególnymi branżami, szeroko rozumiana innowacyjność jako element konieczny wprowadzania nowych produktów i usług oraz rosnące znaczenie nowoczesnych technologii – oto najważniejsze wnioski polskiej edycji C-suite Study 2015.
Za czynnik, który w ciągu najbliższych lat najbardziej wpłynie na rynek, polscy menadżerowie uznali przenikanie się braż – dostrzega go 61 proc. badanych i jest to najpopularniejsze wskazanie, bez względu na specjalizację respondenta. Jednocześnie spodziewają się, że nowi gracze będą wywodzić się częściej z ich obecnej konkurencji (tak uważa 48 proc.) niż spoza niej (42 proc.). Ich przewidywania są odwrotne niż odpowiedników z zagranicy – ci częściej upatrują zagrożenia pośród firm, które działały w innych sektorach (54 proc.) niż w ich własnym (29 proc.). Dyrektorzy za granicą wskazują na firmy takie jak Airbnb, AliExpress czy Uber, które częściowo odebrały klientów firmom działającym według dotychczasowych modeli biznesowych.
Konsekwencją zacierania się granic między branżami jest pojawienie się konkurencji oferującej uproszczenie procesów i rozwiązania niedostępne w tradycyjnych firmach. Część przedsiębiorstw widzi ten trend i dlatego wprowadza nowatorskie produkty, pozwalające wyprzedzać potrzeby klientów. Przykładem może być Alior Bank, udostępniający aplikację dedykowaną do współpracy konsultantów z klientami na iPadzie. Dzięki temu klient będzie mógł zapoznać się z ofertą banku nie tylko w biurze obsługi klienta, ale również w dowolnym miejscu – w siedzibie własnej firmy, domu czy kawiarni. Aplikacja pozwoli także doradcom na przygotowanie rekomendacji i zestawienie ich z możliwymi scenariuszami wydarzeń na rynku.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/ibm_konkurencja_nadchodzi_spoza_branzy.html
Nadesłał:
openmediagroup
|