Jak biznes powinien wykorzystywać dziś social media
Social media nieustannie rosną w siłę. Dla większości firm społeczności internetowe są przestrzenią, w której można (a niekiedy trzeba) budować efektywną komunikację – dla większej sprzedaży, dla wzmocnienia wyrazistej marki.
Wg danych Salesforce, 53% użytkowników social media „lubi” lub śledzi informacje o ulubionych markach. Jednocześnie blisko 50% aktywnych uczestników społeczności ocenia krytycznie działania komunikacyjne podejmowane przez marki.
Czy firmy powinny się tym przejmować? Spójrzmy na więcej liczb: w 2017 r. w skali globu już ponad 2,3 mld ludzi (ok. 31% populacji) będzie aktywnymi uczestnikami internetowych społeczności. A dziś aż 77% klientów twierdzi, że nie jest dostatecznie angażowanych przez producentów w kupowane produkty i usługi. Dane te pokazują, jak wielki jest dziś potencjał do optymalizacji działań w komunikacji z konsumentami za pośrednictwem portali społecznościowych.
Kluczowe segmenty
Społeczności aktywne w sieci, w tym również użytkownicy urządzeń mobilnych, wyraźnie dzielą się na dwie grupy ludzi. Jedni chronią swoją prywatność, a więc starają się również nie udzielać informacji o sobie właścicielom marek. Drudzy chętnie „zarządzają” swoją prywatnością w celu uzyskania dodatkowej wartości od producentów (udostępniają dane o swoich gustach, preferencjach, lokalizacji).
czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/jak_biznes_powinien_wykorzystywac_dzis_social_media.html
Nadesłał:
openmediagroup
|