Jak dobrać odpowiednie oprogramowanie CRM dla firmy z branży szkoleniowej lub edukacyjnej?
Dla firm, których działalność opiera się na budowaniu relacji z Uczestnikami kursów lub szkoleń, oprogramowanie CRM powinno być podstawowym narzędziem pracy.
Bez niego szybko napotkają barierę związaną z trudnościami w zapanowaniu nad komunikacją i rosnąca bazą Słuchaczy, która uniemożliwi im dalszy wzrost.
Pozostaje zatem kwestia, czy firma z branży szkoleniowej lub edukacyjnej powinna zdecydować się na zakup korzystnego pod względem ceny „pudełkowego oprogramowania CRM”, czy raczej zainwestować w oprogramowanie dedykowane? A także, na jakie funkcje programu warto zwrócić uwagę, aby dokonać właściwego wyboru?
Inne podejście do zbierania informacji o Kliencie i skomplikowana hierarchia Słuchaczy
Działalność firm z branż edukacyjnej i szkoleniowej wyróżnia fakt, że zamiast standardowego Kontrahenta, jakim jest zwykle inna firma, głównym odbiorcą usług są osoby prywatne, zwane najczęściej „Słuchaczami”. Taka specyfika działalności wymaga odmiennego skonfigurowania kartoteki, posiadającej zupełnie inne pola formularza i zakładki. Często towarzyszy temu również mocno skomplikowana hierarchia Uczestników. W ramach odrębnych oddziałów, muszą oni zostać przyporządkowani do odpowiednich, szkół, kursów i grup. Konieczny jest wybór oprogramowania, które umożliwi stworzenie dowolnej struktury przyporządkowania Słuchaczy, obrazującej tą istniejącą w rzeczywistości.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/jak_dobrac_odpowiednie_oprogramowanie_crm_dla_firmy_z_branzy_szkoleniowej_lub_edukacyjnej.html
Nadesłał:
openmediagroup
|