Jednolity Rynek Cyfrowy w UE to szansa dla przedsiębiorców i korzyści dla klientów
Technologie cyfrowe umożliwiają małym i średnim przedsiębiorstwom konkurowanie z największymi graczami na rynku i docieranie do nowych grup klientów. Obecnie obowiązujące bariery legislacyjne jednak powstrzymują rozwój MSP.
Jak dotąd Unia przegrywa z Ameryką
Rynek cyfrowy w Europie składa się z lokalnych rynków krajowych, które po zsumowaniu dają tylko ok. 42% całego rynku elektronicznego w Unii. Reszta jest zdominowana przez firmy ze Stanów Zjednoczonych, które obsługują aż 54% rynku elektronicznego. Stricte europejski, ponadgraniczny e-commerce to tylko 4% całego cyfrowego tortu.
Spośród 20 milionów europejskich przedsiębiorstw, aż 90% to małe i średnie firmy, którym obecne bariery legislacyjne doskwierają najbardziej. Jedynie 7% z nich oferuje swoje towary lub usługi w sprzedaży transgranicznej. Wprowadzenie jednolitej polityki cyfrowej ponad granicami nie tylko pomoże milionom przedsiębiorców, ale także powinno zmienić układ sił na rynku e-commerce w Europie – mówi Piotr Ciski, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Sage.Na obecnym podziale rynku cierpią klienci. Firmy oferują bowiem różne ceny w zależności od kraju kupującego. Dobrym przykładem są sklepy oferujące materiały audiowizualne, które dla klientów z niektórych krajów wprowadzają wyższe ceny za te same pliki. Nierzadko polski czy węgierski konsument ma też mniejszy wybór oferty w tym samym e-sklepie w porównaniu z Niemcem czy Brytyjczykiem.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/wiadomosci/jednolity_rynek_cyfrowy_w_ue_to_szansa_dla_przedsiebiorcow_i_korzysci_dla_klientow.html
Nadesłał:
openmediagroup
|