Nieodkryty potencjał Big Data. Rynek na drodze do 203 mld USD


Nieodkryty potencjał Big Data. Rynek na drodze do 203 mld USD
2017-04-19
Globalny rynek danych i analityki biznesowej, jest obecnie wyceniany na 130 mld dolarów i będzie rósł w kolejnych latach w dwucyfrowym tempie. Przewiduje się, że w 2020 roku przekroczy już próg 203 mld dolarów.  Technologie Big Data rozwijają się sześciokrotnie szybciej niż pozostałe segmenty sektora IT. Tymczasem polski biznes wydaje się być wciąż nieświadomy wyścigu, w którym uczestniczy. Wygrają w nim te firmy, które będą mieć dostęp do odpowiednich danych i zrobią z nich jak najlepszy pożytek.

Według IDG Enterprise 2016 Data & Analytics Research, 78% przedstawicieli przedsiębiorstw uważa, że zbieranie i analizowanie danych może zainicjować fundamentalną zmianę sposobu prowadzenia ich biznesu w ciągu najwyżej trzech lat. Polska wpisuje się w ten światowy trend. Rodzimi przedsiębiorcy podchodzą jednak do Big Data z daleko idącą ostrożnością – tylko 5,9% polskich firm korzysta z rozwiązań do analizy dużych zbiorów danych.
Polacy, podchodzą z dystansem do technologicznych nowinek. Świadczy o tym dalekie, 23. miejsce wśród zaawansowanych cyfrowo państw Unii Europejskiej według analiz KE. Jednak w przypadku Big Data perspektywy są optymistyczne. Aż 8 do 10 polskich menedżerów IT jest zdania, że analityka wielkich zbiorów danych będzie stanowić podstawę strategii biznesowych dla ich firm w przeciągu najbliższych 5 lat. Natomiast w ciągu najbliższych dwóch aż siedem na dziesięć przedsiębiorstw planuje zwiększenie wydatków na analizę dużych zbiorów danych – Bogdan Brzozowski, IT Consultant w Capgemini

Zamienić dane na pieniądze

2016 rok stanowił przełom dla wielu firm powiązanych z segmentem Big Data. Według Deloitte kluczowym trendem w tym okresie była monetyzacja danych. W oparciu o Big Data coraz częściej podejmuje się ważne decyzje biznesowe dotyczące rozwoju, strategii czy kampanii marketingowych. Dlaczego? Osoby zarządzające przedsiębiorstwami zakładają, że wraz z zaawansowanymi analizami pozyskają nowy, głębszy wgląd w informacje, które dają możliwość wzrostu dla swojego biznesu. Według IDG Enterprise 2016 Data & Analytics Research firmy inwestowały do tej pory w narzędzia do analityki danych głównie z myślą o dwóch celach biznesowych: poprawie jakości systemów CRM oraz poszukiwaniu w danych możliwości ich wymiernego wykorzystania w przedsiębiorstwie (tzw. data – driven business).

Przeczytaj również:

Czytaj całość artykułu tutaj: https://erp-view.pl/business_intelligence/nieodkryty_potencjal_big_data_rynek_na_drodze_do_203_mld_usd.html



Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl