„Bezpieczeństwo i tożsamość szybko stały się obszarami o bardzo newralgicznym znaczeniu. Nie może ich zignorować żadne przedsiębiorstwo, które chce odnieść sukces i zapewnić ciągłość codziennych operacji” — komentuje Eric Olden, wiceprezes Oracle, dyrektor działu bezpieczeństwa i tożsamości. „W minionym roku firma Oracle rozszerzyła funkcjonalność swoich rozwiązań, dzięki czemu zabezpieczenia Oracle coraz lepiej wspierają przedsiębiorstwa w zarządzaniu incydentami związanymi z bezpieczeństwem oraz ich analizowaniu i niwelowaniu”.
W grudniu 2017 firma Oracle przedstawiła pierwszą usługę cloud native do zarządzania tożsamością, przeznaczoną dla środowisk chmur hybrydowych. Można ją zintegrować z aplikacjami Oracle SaaS, Oracle Identity Security Operations Center (Identity SOC, obejmującą usługi Oracle Identity Cloud Service i Oracle CASB Cloud Service) oraz pakietem Oracle Management Cloud. Ponadto Oracle rozszerzył swoje funkcje zarządzania tożsamością klientów w usłudze Oracle Identity Cloud Service i umożliwił ich integrację z rozwiązaniami Oracle Marketing Cloud i Oracle Data Cloud.
Według firmy Gartner „liderzy w dziedzinie zarządzania tożsamością udostępniają kompleksowy zestaw narzędzi do administrowania tożsamością i dostępem. Należą do nich dostawcy, którzy z powodzeniem zbudowali znaczną bazę klientów, wypracowali solidny i zdecydowanie rosnący strumień przychodów, a przy tym mają wysoko ocenianą rentowność. Liderzy mają również wyraźną wizję (i zdolność do jej realizacji) w zakresie przewidywania wymagań dotyczących technologii, metodologii lub sposobów dostarczania produktów. Osiągają wysoki poziom satysfakcji klientów z ogólnych funkcji zarządzania tożsamością i/lub powiązanej obsługi i wsparcia”.
Oferowany przez Oracle zintegrowany pakiet zabezpieczeń — obejmujący usługi Oracle Identity SOC i rozwiązanie Oracle Management Cloud — pomoże przedsiębiorstwom przewidywać, ograniczać, wykrywać i usuwać cyberzagrożenia oraz rozwiązywać problemy z wydajnością aplikacji i infrastruktury. Zintegrowany pakiet Oracle wykorzystuje sztuczną inteligencję do takich celów, jak analizowanie danych telemetrycznych dotyczących bezpieczeństwa i operacji oraz automatyczne rozwiązywanie problemów.
*) Gartner, “Magic Quadrant for Identity Governance and Administration”, Felix Gaehtgens, Kevin Kampman, Brian Iverson, 21 lutego 2018