2017-08-04
Nowa usługa dopełnia funkcjonalność Oracle ERP Cloud i pakietu Oracle CX Cloud, umożliwiając generowanie wpływów na każdym etapie relacji z klientem.
Firma Oracle wprowadza na rynek usługę Oracle Monetization Cloud, która pozwoli innowacyjnym przedsiębiorstwom stosować atrakcyjne modele cenowe w epoce handlu cyfrowego. Ta nowa usługa chmurowa przyspiesza wprowadzanie na rynek produktów i usług cyfrowych oraz udostępnianych na zasadzie abonamentu, uwzględniając przy tym całą relację z klientem — od jego pozyskania przez przygotowanie oferty, zaawansowane określanie stawek i rabatów, rozliczanie i niestandardowe fakturowanie - aż po raportowanie.
Przedsiębiorstwa coraz częściej skupiają się na generowaniu przychodów cyklicznych i budowaniu trwałych relacji z klientami przez przechodzenie od zakupów jednorazowych do modeli opartych na powtarzających się transakcjach. W tym celu potrzebują elastycznych narzędzi rozliczeniowych, które ułatwiają dostawcom usług cyfrowych generowanie wpływów z nowych ofert i wyróżnianie swoich usług na rynkach, na których panuje ostra konkurencja. Oracle Monetization Cloud łączy możliwości skalowalnych narzędzi do generowania wpływów z prostotą, elastycznością i bezpieczeństwem platformy Oracle Cloud, przyspieszając wprowadzanie usług cyfrowych na rynek.
Przedsiębiorstwa i dostawcy usług cyfrowych ze wszystkich branż, działający w najróżniejszych segmentach — od hostingu w chmurze przez media cyfrowe po Internet Rzeczy— dążą do szybkiego wprowadzania nowych modeli biznesowych, pozwalających im rywalizować w gospodarce cyfrowej. Niezależnie od tego, czy firmy te zarabiają na samochodach podłączonych do Internetu, używają czujników do gromadzenia i wykorzystywania danych, czy przechodzą na oferowanie swojego oprogramowania jako usługi, w każdym przypadku przeprowadzają transformację cyfrową, która wymaga nowych, elastycznych narzędzi do określania cen, rozliczania, zarządzania przychodami i zarządzania abonentami w czasie rzeczywistym.
„We współczesnym środowisku biznesowym panuje ostra konkurencja, a klienci oczekują możliwości kupowania odpowiednich produktów i usług w dogodnym dla nich momencie i cenie, na jaką ich stać” — powiedział Doug Suriano, wiceprezes Oracle i dyrektor działu Oracle Communications. „Oracle Monetization Cloud pozwala dostawcom usług cyfrowych szybko udostępniać innowacyjne oferty i zapewniać klientom atrakcyjną obsługę, ograniczając przy tym utratę przychodów oraz poprawiając raportowanie finansowe i zgodność z przepisami”.
Użytkownicy Oracle Monetization Cloud mają do dyspozycji następujące korzyści:
• Narzędzia do obsługi cyklu życia — usługa obejmuje cały cykl życia usług abonamentowych, od pozyskiwania abonentów, przez szybkie wprowadzanie i modyfikowanie innowacyjnych ofert, wykorzystywanie elastycznych narzędzi do określania stawek, rabatów i rozliczeń – aż po analizowanie wyników biznesowych w oparciu o zaawansowane raporty.
• Łatwa integracja — nowe, natychmiast gotowe do pracy konektory i standardowe, internetowe interfejsy API SOAP i REST pozwalają firmom bez trudu zintegrować usługę z systemami do obsługi klientów i systemami zaplecza, uwzględniając przy tym rozwiązania Oracle, Chase Paymentech i inne produkty CRM, systemy handlu elektronicznego i ERP oraz bramki płatnicze i podatkowe.
• Ograniczenie ryzyka i kosztów — pełna zgodność ze standardami Payment Card Industry (PCI) i amerykańskimi standardami rachunkowości GAAP oraz stosowne certyfikaty, a także obsługa refakturowania i uznawania siedmiu typów przychodów pozwala klientom zmniejszyć ryzyko, zniwelować utratę przychodów i zadbać o zgodność z kryteriami audytów.
• Pełna gama możliwości generowania wpływów — rozwiązanie do generowania wpływów wchodzi w skład kompleksowej platformy, która obejmuje całą relację z klientem - od nawiązania kontaktu w kanałach społecznościowych przez obserwowanie, przygotowywanie innowacyjnych usług dla nowych abonentów - aż po określanie stawek, rozliczanie, uznawanie przychodów i zapewnianie zgodności z przepisami.