Redwood Shores, Kalifornia, 19 lipca 2017 r. — Firma Oracle poinformowała o znacznym rozszerzeniu gamy usług dostępnych w ofercie Oracle Cloud at Customer, która pozwala przedsiębiorstwom przenieść obciążenia do chmury przy zachowaniu ich danych we własnej infrastrukturze. Oferta obejmuje teraz wszystkie kluczowe kategorie usług Oracle PaaS (platforma jako usługa), a po raz pierwszy uwzględnia także usługi Oracle SaaS (oprogramowanie jako usługa). Usługi pakietu Oracle Cloud at Customer wprowadzono na rynek nieco ponad rok temu, a ich popularność rośnie w niespotykanym tempie. Zostały już wdrożone przez czołowe przedsiębiorstwa globalne na sześciu kontynentach i w ponad 30 krajach, w tym przez firmy AT&T i Bank of America.
Oferta Cloud at Customer ma umożliwić firmom wyeliminowanie jednej z największych przeszkód utrudniających wdrożenie chmury, jaką jest obawa o ochronę prywatności danych w związku z miejscem ich przechowywania. Mimo że firmy chciałyby przeprowadzić migrację obciążeń korporacyjnych do chmury publicznej, wiele z nich napotyka ograniczenia biznesowe, prawne i regulacyjne, które uniemożliwiają im wdrożenie tej technologii. Oracle Cloud at Customer zapewniają klientom wybór miejsca przechowywania ich danych i aplikacji oraz naturalną, łatwą drogę przeniesienia aplikacji o znaczeniu newralgicznym do chmury publicznej.
„Oracle Cloud at Customer to model, który bezpośrednio eliminuje pozostałe przeszkody powstrzymujące wdrażanie chmury i zmienia je w możliwości, ponieważ pozwala klientom wybrać lokalizację ich usług przetwarzania w chmurze” — powiedział Thomas Kurian, szef działu rozwoju produktów Oracle. „Oferujemy unikatowe rozwiązanie, dzięki któremu nasi klienci mogą korzystać z usług na platformie Oracle Cloud, w tym usług SaaS, PaaS i IaaS, zarówno we własnej infrastrukturze, jak i w chmurze. Klienci mają więc do dyspozycji wszystkie zalety zaawansowanej oferty chmurowej oraz zarządzanie i asystę techniczną firmy Oracle w swoich własnych centrach przetwarzania danych”.
Podstawą oferty Oracle Cloud at Customer jest nowoczesna platforma infrastruktury chmurowej złożona ze sprzętu, pamięci masowej, rozwiązań sieciowych i warstwy IaaS. Oracle zajmuje się całym zarządzaniem i utrzymaniem infrastruktury w środowisku klienta, który może dzięki temu skupić się na korzystaniu z usług chmurowych. Jest to ta sama platforma infrastruktury chmurowej, na której działa globalna platforma Oracle Cloud.
Wraz z najnowszym rozszerzeniem klienci uzyskują dostęp do wszystkich kluczowych kategorii usług Oracle PaaS, takich jak baza danych, opracowywanie aplikacji, analizy, wielkie zbiory danych, integracja aplikacji i danych oraz zarządzanie tożsamością. Usługi te wykorzystują udoskonalenia wprowadzone na stanowiącej ich podstawę platformie Oracle Cloud at Customer, w tym serwery wyposażone w szybsze procesory, pamięć masową w postaci dysków flash NVMe, a także blokową pamięć masową opartą w całości na technologii flash. Dzięki temu zapewniają jeszcze wydajniejszą obsługę obciążeń korporacyjnych.
Firma Oracle po raz pierwszy wprowadza też do oferty Oracle Cloud at Customer usługi Oracle SaaS, obejmujące oprogramowanie udostępniane jako usługa – takie, jak Enterprise Resource Planning (zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa), Human Capital Management (zarządzanie kapitałem ludzkim), Customer Relationship Management (zarządzanie kontaktami z klientem) i Supply Chain Management (zarządzanie łańcuchem dostaw). Z wszystkich tych rozwiązań klienci mogą korzystać we własnych centrach przetwarzania danych. Nową opcję wdrażają duże przedsiębiorstwa, którym zależy na modernizacji kluczowych operacji korporacyjnych i czerpaniu korzyści z szybkości, z jaką w ofercie Oracle SaaS pojawiają się innowacje, bez konieczności przenoszenia poufnych danych aplikacji poza własną infrastrukturę.
Nowością wśród dostępnych rozwiązań jest Oracle Big Data Cloud Machine — zoptymalizowany system, który udostępnia platformę Hadoop i Spark klasy produkcyjnej i zapewnia możliwości węzłów dedykowanych oraz elastyczność i prostotę oferty chmurowej. Przedsiębiorstwa mogą teraz korzystać z pełnej gamy narzędzi Hadoop i Spark oraz funkcji analitycznych w ramach prostego modelu subskrypcji we własnych ośrodkach obliczeniowych.
Oracle Cloud at Customer udostępnia usługi chmurowe Oracle z następujących obszarów:
· Infrastruktura — usługi te zapewniają elastyczną moc obliczeniową, kontenery, blokową pamięć masową, obiektową pamięć masową, sieci wirtualne i zarządzanie tożsamością, umożliwiając przenoszenie do chmury obciążeń Oracle i nie tylko.
· Zarządzanie danymi — dzięki usłudze Oracle Database Cloud, a także rozwiązaniu Oracle Database Exadata Cloud zapewniającemu wyjątkową wydajność i Oracle MySQL Cloud, klienci mają do dyspozycji najlepszą bazę danych do zarządzania infrastrukturą danych w chmurze.
· Wielkie zbiory danych i analizy — usługi te pozwalają całemu przedsiębiorstwu korzystać z jednej platformy do generowania analiz na podstawie dowolnych danych. Obejmują szeroką gamę usług chmurowych dotyczących wielkich zbiorów danych, w tym Oracle Big Data Cloud Service, Oracle Analytics Cloud i Oracle Event Hub Cloud.
· Opracowywanie aplikacji — usługi z tego obszaru umożliwiają firmom opracowywanie i wdrażanie aplikacji Java w chmurze w oparciu o rozwiązania Oracle Java Cloud, Oracle Application Container Cloud, Oracle Container Cloud i Oracle WebCenter Portal Cloud.
· Integracja — usługi te upraszczają integrację aplikacji lokalnych z aplikacjami w chmurze, a także integrację między aplikacjami chmurowymi; obejmują takie usługi jak Oracle Integration Cloud, Oracle SOA Cloud, Oracle Data Integrator Cloud, Oracle GoldenGate Cloud, Oracle Managed File Transfer Cloud i Oracle IoT Cloud.
· Bezpieczeństwo — usługi z tego obszaru pozwalają firmom korzystać z technologii Oracle Identity Cloud do wdrażania i kontroli spójnych polityk zarządzania tożsamością i dostępem.
· Oprogramowanie jako usługa — kompletny pakiet oprogramowania ułatwiającego prowadzenie działalności, w tym Oracle ERP Cloud, Oracle CX Cloud, Oracle HCM Cloud i Oracle Supply Chain Management Cloud.