Dział Oracle Utilities poinformował o wprowadzeniu DataConnect, nowej funkcji ekstrakcji danych dla rozwiązań Oracle Utilities Customer Care and Billing i Oracle Utilities Meter Data Management.
Nowe narzędzie eksportuje informacje o klientach i zużyciu, umożliwiając ich wykorzystanie przez kolejne aplikacje. Pozwala to zakładom energetycznym na czerpanie większych korzyści z danych oraz rozszerzenie oferty o programy oszczędnościowe i narzędzia audytowe, wymagające dostępu do spójnych i dokładnych danych.
Zakłady energetyczne na całym świecie intensywnie inwestują w technologie inteligentnych sieci energetycznych, aby móc rejestrować dane o klientach i zużyciu. Zakłady te często nie realizują jednak pełnego potencjału tych danych, ponieważ brakuje im narzędzi do tego, aby wykorzystywać je w różnych systemach. Za pomocą funkcji DataConnect dział Oracle Utilities uprościł ekstrakcję i udostępnianie danych — zakłady energetyczne mogą dzięki niej łatwiej eksportować duże ilości danych, które można wykorzystać w różnych aplikacjach.
Podczas opracowywania tej funkcji dział Oracle Utilities współpracował z kilkoma partnerami, aby znaleźć najłatwiejszy i najbardziej efektywny sposób dostępu do danych o znaczeniu krytycznym. Dzięki funkcji DataConnect zakłady energetyczne mogą teraz zautomatyzować ekstrakcję danych z wielu źródeł oraz wykorzystywać je w wielu aplikacjach, zarówno w ramach platformy Oracle Utilities, jak i aplikacji innych producentów.
„Zakłady energetyczne często używają aplikacji innych producentów, np. platform do zarządzania energią, w celu świadczenia zaawansowanych usług swoim klientom. Uzyskiwanie dostępu do danych klientów i danych o zużyciu oraz wykorzystywanie ich w kolejnych aplikacjach jest jednak istotnym problemem” — powiedział Rodger Smith, wiceprezes Oracle, szef działu Oracle Utilities. „Funkcja DataConnect zapewnia zakładom energetycznym swobodny dostęp do danych klientów i danych z liczników oraz umożliwia ich wykorzystywanie do świadczenia wysokiej jakości usług i osiągnięcia maksymalnej wydajności w całym przedsiębiorstwie”.