Oracle uznany za lidera w najnowszych raportach Gartnera


2017-09-21
Biuro badawcze Gartner publikuje regularnie raporty pod hasłem „Magic Quadrant”, w których pozycjonuje dostawców IT w czterech polach według dwóch kryteriów: kompletności ich wizji oraz zdolności do jej realizacji.

W rezultacie powstają „magiczne kwadraty” opatrzone nagłówkami: liderzy (pozycja najwyżej oceniana), wizjonerzy, ważni gracze i firmy niszowe (ostania pozycja w rankingu). Oracle uplasował się w polu liderów w trzech opublikowanych niedawno raportach.
 
Magiczny kwadrant dla platform do tworzenia aplikacji mobilnych [1]
W sektorze platform do tworzenia aplikacji mobilnych bycie liderem oznacza, że wyróżniona firma nie tylko zna się na programowaniu obejmującym wiele platform, wdrażaniu i zarządzaniu przez cały cykl życia aplikacji, lecz także ma wyraźną wizję wymagań w zakresie obsługi wielokanałowej, obsługuje wiele architektur i standardów, dobrze rozumie wymagania informatyczne oraz dysponuje skalowalnymi sieciami sprzedaży i sieciami partnerów. Liderzy muszą dostarczać platformy, które są łatwe w zakupie, programowaniu, wdrażaniu i aktualizacji oraz które można podłączyć do szerokiej gamy systemów i usług chmurowych innych producentów.
 
Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania dostępem [2]
Na potrzeby raportu firma Gartner oceniła dostawców pod względem ich zdolności do dostarczania ogólnego zestawu funkcji zarządzania dostępem (access management — AM) do wielu zastosowań oraz w wielu branżach i regionach geograficznych. Zwróciła również uwagę na to, czy rozwiązania te są postrzegane przez klientów jako przynoszące duże korzyści finansowe. W raporcie napisano m.in.: „Liderzy rynku AM na ogół mają dużą bazę klientów. Dostarczają zestawy funkcji, które zaspokajają obecne potrzeby klientów. Mają również wyraźną wizję (i zdolności do jej realizacji) w zakresie przewidywania wymagań dotyczących technologii, metodologii lub sposobu dostarczania rozwiązań; a także udowadniają, że rozwiązania AM mogą odgrywać dużą rolę w zbiorze powiązanych lub pokrewnych ofert produktowych. Liderzy osiągają zazwyczaj wysoki poziom satysfakcji klientów z ogólnych funkcji AM, procesu sprzedaży i/lub powiązanej obsługi i wsparcia”.
 
Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania treścią WWW [3]
Gartner: Silny aspekt strategii firmy Oracle wykracza poza typową rolę zarządzania treścią. Strategia chmurowa Oracle w zakresie „Content and Experience”, bazująca na zjawisku "wzbogacania treścią", ma na celu wykraczanie poza przestarzałe granice między treścią a danymi. Zapewnia wszechstronność i kompletność w zakresie wspierania szerokiego wachlarza procesów, w tym marketingu, handlu, usług i zarządzania relacjami z partnerami, a także zarządzania łańcuchem dostaw. Firma Oracle pozycjonuje zawartość i doświadczenia w chmurze jako wspólną usługę, która pomaga wykorzystać, koordynować i ujednolicić obsługę klientów we wszystkich aplikacjach i kanałach. 
 
[1] Gartner, „Magiczny kwadrant dla platform do tworzenia aplikacji mobilnych, 2017”, Jason Wong | Van L. Baker | Adrian Leow | Marty Resnick, 12 czerwca 2017
[2] Gartner, „Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania dostępem, 2017”, Gregg Kreizman |Anmol Singh, 7 czerwca 2017
[3] Gartner, „Magiczny kwadrant dla rozwiązań do zarządzania treścią WWW”, Mick MacComascaigh | Jim Murphy, lipiec 2017


Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl