Orientacja na klienta to „być albo nie być” firmy na rynku


2014-12-17
Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów to według Gartnera trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych, które będą miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania biznesu firm do 2019 roku.
Przeczytaj również:
Zdaniem analityków, to właśnie one będą stanowić dla przedsiębiorstw pozytywny impuls do rozwoju dzięki zwiększeniu lojalności dotychczasowych klientów i przyciągnięciu nowych.

Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się narzędzia analityczne typu Business Analytics oraz rozwiązania chmurowe.
Te firmy, które mogą sobie pozwolić na zainwestowanie w kilka lub wszystkie z wymienionych obszarów, uzyskają bardzo dokładny ogląd efektywności swoich strategii sprzedażowych oraz faktycznego zapotrzebowania klientów na poszczególne produkty i usługi. Dzięki temu przedsiębiorstwa będą mogły szybciej i bardziej elastycznie reagować na zmiany na rynku, w tym także na zmieniające się preferencje konsumentów, a zdobyte doświadczenie może okazać się bardzo cenne przy podejmowaniu decyzji w kolejnych latach – tłumaczy Janusz Dziurzyński, Dyrektor Procter & Gamble Global Business Services, Wiceprezes ABSL.
Czy firmy już teraz dostrzegają zwiększenie nakładów w tych obszarach? Wszystko wskazuje na to, że tak. Jak wynika z danych Gartnera (CMO Spend Report), tylko w 2015 roku budżety firm, które zostaną przeznaczone marketing cyfrowy zwiększą się o 8 proc. Z kolei według szacunków Frost & Sullivan, rynek e-commerce tylko w obszarze B2B (Business 2 Business) będzie warty 12 bln dolarów do 2020 roku. Optymistycznie przedstawiają się też prognozy dla rynku rozwiązań służących zarządzaniu relacjami z klientem. Najnowszy raport RnR Market Research informuje, że do 2019 roku urośnie on o 17,7 proc i osiągnie wartość 8,39 mld dolarów.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/orientacja_na_klienta_to_byc_albo_nie_byc_firmy_na_rynku.html


Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl