Orientacja na klienta to „być albo nie być” firmy na rynku
Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów to według Gartnera trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych, które będą miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania biznesu firm do 2019 roku.
Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się narzędzia analityczne typu Business Analytics oraz rozwiązania chmurowe.
Te firmy, które mogą sobie pozwolić na zainwestowanie w kilka lub wszystkie z wymienionych obszarów, uzyskają bardzo dokładny ogląd efektywności swoich strategii sprzedażowych oraz faktycznego zapotrzebowania klientów na poszczególne produkty i usługi. Dzięki temu przedsiębiorstwa będą mogły szybciej i bardziej elastycznie reagować na zmiany na rynku, w tym także na zmieniające się preferencje konsumentów, a zdobyte doświadczenie może okazać się bardzo cenne przy podejmowaniu decyzji w kolejnych latach – tłumaczy Janusz Dziurzyński, Dyrektor Procter & Gamble Global Business Services, Wiceprezes ABSL.Czy firmy już teraz dostrzegają zwiększenie nakładów w tych obszarach? Wszystko wskazuje na to, że tak. Jak wynika z danych Gartnera (CMO Spend Report), tylko w 2015 roku budżety firm, które zostaną przeznaczone marketing cyfrowy zwiększą się o 8 proc. Z kolei według szacunków Frost & Sullivan, rynek e-commerce tylko w obszarze B2B (Business 2 Business) będzie warty 12 bln dolarów do 2020 roku. Optymistycznie przedstawiają się też prognozy dla rynku rozwiązań służących zarządzaniu relacjami z klientem. Najnowszy raport RnR Market Research informuje, że do 2019 roku urośnie on o 17,7 proc i osiągnie wartość 8,39 mld dolarów.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/orientacja_na_klienta_to_byc_albo_nie_byc_firmy_na_rynku.html
Nadesłał:
openmediagroup
|