Polskie firmy głodne sukcesu za granicą?


Polskie firmy głodne sukcesu za granicą?
2014-12-30
Chociaż chęć polskich przedsiębiorstw do globalnej ekspansji spadła, to firmy, działające już na rynku zagranicznym, radzą sobie coraz lepiej, zwiększają sukcesywnie swoje przychody i mają apetyt na więcej. Co jest ich kluczem do sukcesu?

Według badania przeprowadzonego przez ICAN Research na zlecenie Poland, Go Global! z jednej strony w 2014 roku wskaźnik przedsiębiorstw prowadzących zagraniczną działalność obniżył się z 39,5 proc. do 32,1 proc. Z drugiej, wartość polskiego eksportu w ostatnich latach rośnie i w 2013 roku przekroczyła po raz pierwszy wartość importu. Obecnie eksportujemy usługi i produkty na prawie 800 miliardów złotych i wysyłamy je zwłaszcza do krajów strefy euro.

Pomimo słabnącej chęci firm do podjęcia zagranicznej ekspansji, przedsiębiorstwa, które już funkcjonują za granicą, decydują się na kolejne globalne wyzwania. Nic dziwnego, blisko 40 proc. z nich deklaruje, że ich zyski z działalności zagranicznej w ciągu ostatniego roku wzrosły.

Przeczytaj również:

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it/polskie-firmy-glodne-sukcesu-za-granica.html



Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl