Salesforce: dziś wyzwaniem jest upraszczanie działań


2015-03-18
Firmy nie chcą tracić bliskiego kontaktu ze swoimi klientami tylko dlatego, że rośnie liczba kanałów i możliwości komunikacji. To dlatego po stronie biznesu widać silną potrzebę traktowania klientów indywidualnie, a nie jako zbiorowości.

To jednak powoduje, że zarządzanie marketingiem i sprzedażą wydaje się być coraz bardziej skomplikowane. Czy można je jakość uprościć?

Tempo wzrostu świata cyfrowego jest porażające. Według IDC globalne zasoby cyfrowe są podwajaneco dwa lata. Jeśli dziś w obszarze marketingu analizuje się ponad 400 wskaźników, nie dziwi fakt, że wielu menedżerów czuje się zagubionych. Ostatnio jedna z dużych firm produkujących obuwie powiedziała mi, że w interakcji ze swoimi klientami zidentyfikowała aż 800 różnych ścieżek zachowań (customer journey). Tak duża liczba nasuwa pytanie: jak firmy mają skutecznie komunikować się z klientami „w skali”, kiedy mają pod opieką nieraz miliony klientów działających według setek scenariuszy customer journey?

W tym miejscu może warto powrócić do korzeni i przywołać jedną z maksym Alberta Einsteina: „Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe. Ale nie prostsze”.

Na wyższych szczeblach zarządzania myślenie o wyzwaniach jest często upraszczane i zazwyczaj różne wersje strategii można sprowadzić do jednego mianownika: „chcemy być bliżej klientów”. Z resztą badania szefów marketingu przeprowadzone w 2013 r. przez IBM to potwierdzają: dla 88% menedżerów priorytetem w nadchodzących latach jest bliski kontakt z klientami.

Przeczytaj również:

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/salesforce_dzis_wyzwaniem_jest_upraszczanie_dzialan.html



Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl