Sony i Swisscom wspólnie opracowują szybsze, bardziej wydajne metody organizacji produkcji
Początek przejścia od modelu CapEx do OpEx oraz nowe możliwości działania dla stacji telewizyjnych o dowolnej wielkości
Na targach IBC 2016, firma Sony i szwajcarski operator telekomunikacyjny Swisscom poinformowały o rozpoczęciu strategicznej współpracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami do transmisji danych, które usprawnią organizację pracy podczas telewizyjnych transmisji na żywo. Sony i Swisscom zamierzają wykorzystać skalowalne dane i zaawansowane technologie łączności do poszukiwania nowych możliwości przekazu treści, eliminujących uzależnienie od logistyki, właściwości sprzętu i dużych wstępnych nakładów kapitałowych.
Pierwszym owocem współpracy Sony i Swisscom oraz potwierdzeniem słuszności koncepcji był system organizacji produkcji wykorzystany na początku sierpnia na międzynarodowym festiwalu filmowym w Locarno. Powstał on dzięki połączeniu dwóch elementów: opartego na łączach IP systemu produkcyjnego w centrum danych Swisscom w Zurychu oraz używanych w Locarno kamkorderów XDCAM PXW-X200/X400/X500, które strumieniowo transmitowały materiał wideo przez należącą do Swisscom sieć komórkową 4G/LTE. Dzięki takiej konfiguracji czas produkcji zmalał do 10 minut, podczas gdy dawniej na przesłanie nagranych materiałów trzeba było czekać aż sześć godzin.
Aby zrealizować projekt, firma Sony stworzyła w centrum danych Swisscom w Zurychu specjalne studio produkcyjne oparte na łączach IP. Pozwalało ono zarządzać wszystkimi funkcjami montażu, dźwięku i masteringu przez sieć, bez obecności w miejscu zdjęć odpowiedniej ekipy ze specjalistycznym sprzętem.
Sukces tegorocznej produkcji to również pokłosie współpracy Sony i Swisscom na międzynarodowym festiwalu filmowym Locarno 2015, gdzie użyto trzech kamer XDCAM firmy Sony z modemami LTE/4G. Cały materiał był wówczas przesyłany strumieniowo przez sieć komórkową LTE/4G Swisscom, co eliminowało ciągnące się zwykle za kamerami przewody, a przez to ułatwiało uchwycenie wyjątkowego klimatu wydarzenia. Dzięki rozszerzeniu wykorzystania plików w centrum danych Swisscom powstało studio do zdalnej produkcji wiadomości. Mogli z niego korzystać kierownicy wydarzeń oraz małe i duże stacje telewizyjne z całej Europy. Koszty zależały od wymaganego przez klienta standardu i zakresu usług, zgodnie z modelem „pay-as-needed”.
Rozwijając strategiczną współpracę, Sony i Swisscom realizują szereg projektów z wykorzystaniem platformy Sony Media Backbone Hive. Ich celem jest ustalenie, w jaki sposób systemy łączności i technologie chmurowe mogłyby unowocześnić organizację produkcji. Platforma Media Backbone Hive wykorzystuje najnowsze technologie informatyczne i jest oparta na infrastrukturze centrów danych. Zapewnia kompleksową organizację produkcji wiadomości, dzięki czemu ułatwia podmiotom z sektora mediów tworzenie materiałów o znakomitej jakości. Dynamicznie skalowalna platforma Hive pozwala lepiej zarządzać kosztami działalności, zmniejszać łączne koszty nabycia i utrzymania oraz unikać niepotrzebnych wydatków na nie w pełni wykorzystywane zasoby.
— Produkcja w chmurze oznacza zasadnicze zmiany dla twórców i właścicieli treści — mówi Urs Lehner, dyrektor ds. sprzedaży i usług dla dużych przedsiębiorstw w Swisscom. — Pozwala ona ekipom produkcyjnym na nowo przyjrzeć się wykorzystaniu, przetwarzaniu i rozpowszechnianiu multimediów. Nie chodzi tu wyłącznie o nową technologię, lecz także o nowe możliwości biznesowe, w tym wprowadzanie usług odchodzących od modelu CapEx na rzeczOpEx . Wybierając firmę Sony na strategicznego partnera, Swisscom brał pod uwagę jej najlepszą w branży technologię i doświadczenie. Łącząc te walory z własnymi możliwościami działania i infrastrukturą chmurową, możemy przedstawić naszym wspólnym klientom niepowtarzalną i elastyczną ofertę.
— Ostatnich 12 miesięcy przyniosło zmianę w postrzeganiu produkcji wiadomości w chmurze: dziś nie mówi się już o „wielkim potencjale” tylko o „wspaniałym rezultacie” — mówi Michael Harrit, dyrektor marketingu Sony Professional Solutions Europe. —Skrócenie czasu przygotowania materiału do emisji uzyskane w tym roku w Locarno jest tym bardziej zdumiewające, że zapewnił je model produkcji, którego dodatkową zaletą są mniejsze nakłady kapitałowe. Konwergencja prac badawczo-rozwojowych w informatyce, telekomunikacji i telewizji ułatwia twórcom treści szybszą, bardziej efektywną pracę. Cieszymy się, że wspólnie z firmą Swisscom tworzymy usługi, które pozwolą naszym klientom korzystać z innowacji technicznych z tych branż i pomogą im w spełnieniu wymagań, jakie stawia się dziś transmisjom na żywo.
Więcej informacji o rozwiązaniach firmy Sony można znaleźć pod adresem pro.sony.eu
Informacja o firmie Swisscom |
Swisscom jest czołowym szwajcarskim dostawcą usług telekomunikacyjnych i jednym z głównych podmiotów informatycznych na tamtejszym rynku. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Ittigen, niedaleko Berna. Firma posiada też podmiot zależny Fastweb, który zdobył sobie silną pozycję na rynku włoskim. Swisscom koncentruje się na usłudze i jakości, nie dopuszczając żadnych kompromisów w kwestii spełnienia potrzeb klienta. Dużo inwestuje też w sieci przyszłości.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem https://www.swisscom.ch/en/about.html Zapraszamy na Twittera: @swisscom_b2b_en |
Informacja o firmie Sony |
Firma Sony jest czołowym dostawcą rozwiązań audiowizualnych dla firm z różnych sektorów, w tym m.in. mediów i nadawców medialnych, sal kinowych, służby zdrowia, obiektów sportowych, firm i edukacji. Firma dostarcza produkty, systemy i aplikacje do tworzenia, przetwarzania i dystrybucji cyfrowych materiałów audiowizualnych o najwyższym standardzie, które stanowią dodatkową wartość dla firm i ich klientów. Oferowane przez Sony rozwiązania wyróżniają się wyjątkową jakością i wartością, będącymi owocem ponad 25-letniego doświadczenia w dostarczaniu innowacyjnych, najlepszych na rynku produktów. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi partnerami technologicznymi firma Sony dostarcza rozwiązania końcowe, które spełniają wymagania klientów w zakresie integracji oprogramowania i rozwiązań, umożliwiając osiągnięcie indywidualnych celów każdego przedsiębiorstwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.pro.sony.eu Zapraszamy na Twittera @SonyProEurope / www.twitter.com/sonyproeurope |
Kontakt dla prasy: malgorzata.blachnio@indalo.pl, tel. +48 509 047 721
Nadesłał:
INDALO
|