Sony ogłasza nową generację monitorów wizyjnych 4K HDR z panelem TRIMASTER
24- i 18,4-calowe modele z serii PVM-X ogłoszone na targach BSC 2020 pokrywają 100% zakresu barw najlepszego na rynku monitora studyjnego BVM-HX310 i zapewniają luminancję białego ekranu na poziomie 1000 cd/m2
Podczas tegorocznych targów BSC Expo w Londynie firma Sony ogłosi wprowadzenie do oferty nowych monitorów wizyjnych: wysokiej klasy modeli z serii TRIMASTER z ekranami 24" i 18,4". Oba nowe modele będą prezentowane na stanowisku 515 wraz z innymi flagowymi rozwiązaniami Sony.
Monitory PVM-X2400 (24") i PVM-X1800 (18,4") gwarantują wysoką jakość obrazu i wierną reprodukcję kolorów. Uzyskanie tych właściwości umożliwiają dedykowane panele Sony łączące bardzo wysoką rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli z imponującą luminancją białego ekranu: 1000 cd/m2. Szeroki zakres barw jest taki sam jak w najlepszym w branży monitorze studyjnym TRIMASTER HX BVM-HX310, co przekłada się na wierną reprodukcję kolorów i skali szarości. W rezultacie nowe monitory będą niezawodnymi narzędziami do krytycznej oceny obrazu i dokładnego odwzorowywania barw na wszystkich etapach produkcji filmowej. Ze względu na zwartą, przenośną konstrukcję monitory znajdą różne zastosowania w produkcjach 4K HDR, takie jak podgląd obrazu na planie, montaż nieliniowy, wyświetlanie obrazu na ścianie monitorów czy podgląd w szafie rack w wozie transmisyjnym lub centralnym pomieszczeniu technicznym stacji.
Trzystopniowe ograniczanie jasności podświetlenia w nowych trybach Black Detail High/Mid/Low pomaga wiernie zreprodukować barwy i przejścia tonalne w obszarach o małej jasności. Kolejną nowością jest system sterowania podświetleniem Dynamic Contrast Drive, który przy przesyłaniu obrazu z monitorów PVM-X2400/X1800 na obecne modele OLED dynamicznie zmienia jasność podświetlenia odpowiednio do sceny lub klatki. Funkcja ta pozwala filmowcom kontrolować balans świateł i cieni zarówno w jasnych, jak i ciemnych scenach.
— Cieszymy się, że w tym roku znów jesteśmy na BSC i że możemy ogłosić na nich dwa nowe monitory wizyjne — mówi Daniel Dubreuil, starszy menedżer produktu w Sony Professional Solutions Europe. — Sony zawsze stawia na ścisłą współpracę z partnerami, klientami i innymi podmiotami z branży, by pomagać filmowcom w pokonywaniu trudności w codziennej pracy na planie lub w montażowni. Dzięki nowym modelom Sony może zaoferować klientom jeszcze szerszy wachlarz kompaktowych monitorów 4K HDR, które od początku do końca wiernie i niezawodnie oddają barwy.
Do najważniejszych cech nowych monitorów referencyjnych należą:
· Technologia TRIMASTER zapewniająca dokładną reprodukcję kolorów i skali szarości oraz pokrycie 100% zakresu barw najlepszego na rynku monitora studyjnego BVM-HX310
· Rozdzielczość 4K (3840 x 2160 pikseli) i możliwości HDR
· Nowe tryby Black Detail High/Mid/Low do wiernej reprodukcji barw i przejść tonalnych w obszarach o małej jasności
· Dynamiczny współczynnik kontrastu 1 000 000:1 zapewniany przez nowy system sterowania podświetleniem Dynamic Contrast Drive, dynamicznie dostosowujący jasność podświetlenia do poszczególnych klatek sceny
· Wykresy 4K/HD w formie przebiegu sygnału i wektoroskopu ze skalą HDR
· Tryb widoku poczwórnego i możliwość użycia własnych tabel LUT 3D
· Łącza 12G/6G/3G/HD-SDI z automatyczną konfiguracją
Nowe monitory będą dostępne od lipca 2020 r.
Goście targów BSC 2020 będą mogli zapoznać się z szeregiem rozwiązań do rejestracji i podglądu obrazu na planie filmowym, między innymi z flagową kamerą filmową VENICE oraz nową kamerą FX9 wyposażoną w pełnoklatkowy przetwornik obrazu o rozdzielczości 6K. Na stoisku Sony znajdzie się także wiele akcesoriów innych producentów. Testując je, klienci będą mogli przekonać się, jak sprzęt Sony współpracuje na planie z innymi produktami będącymi standardem w branży. Najnowsze rozwiązania zaprezentują specjaliści Sony. Będzie można z nimi także przedyskutować wyzwania stojące obecnie przed branżą i najważniejsze trendy.
— BSC to dla Sony doskonała okazja do pokazania zaawansowanych rozwiązań, które umożliwiają rejestrację i podgląd obrazu na planie i ułatwiają filmowcom urzeczywistnianie twórczych wizji — mówi Sebastian Leske, menedżer produktu w Sony Professional Solutions Europe. — Za przykład może posłużyć flagowa kamera CineAlta VENICE z nowo wydanym wewnętrznym oprogramowaniem w wersji 5.0, które rozszerza możliwości rejestracji obrazu HFR do 90 kl./s przy 6K 2,39:1, pozwala na wewnętrzny zapis w formacie HD ProRes 4444 i wprowadza wiele innych funkcji. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko.
Nadesłał:
INDALO
|