Społeczność 2.0 – włącz relacje w biznesie
Budowanie wspólnot leży w naturze człowieka od zarania dziejów. Wraz z biegiem stuleci zmianie uległo jedynie kryterium ich powstawania. Kiedyś decydującym czynnikiem w kształtowaniu się stosunków społecznych i społeczności była bliskość wynikająca z tego samego miejsca zamieszkania.
Społeczności w cyfrowym wymiarze
Jesteśmy świadkami postępu, jaki dokonał się przez ostatnie lata w obszarze relacji międzyludzkich – Internet stał się narzędziem wyzwalającym, które uruchomiło mechanizm tworzenia dziesiątek, setek i tysięcy nowych powiązań. Jak pisał Michel Maffesoli – badacz więzi społecznych we wspólnotach – jest to przejaw tzw. nowych plemion, których członkowie przebywają ze sobą, ponieważ odczuwają przyjemność z bycia razem, dzielenia swoich poglądów czy zainteresowań.
Kiedy mówimy o nowych społecznościach internetowych, pierwszym skojarzeniem dla wielu są media i portale społecznościowe – pamiętajmy jednak, że społeczności online to pojęcie o wiele szersze. Wystarczy spojrzeć na serwisy crowdfundingowe, których uczestnicy decydują się na wsparcie ciekawych projektów, serwisy społecznościowe o profilu zawodowym, takie jak LinkedIn czy Golden Line, oraz portale pozwalające użytkownikom bezpośrednio oceniać lub wpływać na produkty czy usługi, którymi są zainteresowani.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/spolecznosc_2_0_wlacz_relacje_w_biznesie.html
Nadesłał:
openmediagroup
|