Święta w wymiarze AR, czyli Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo.
Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom przedświąteczną zabawę w wymiarze AR. Na czym ona polega?
W Hali Grodzkiej (na poziomie -1) został ustawiony telebim w formie prezentu. Wyświetlany jest na nim obraz rzeczywisty (rejestrowany z kamery na żywo) z nałożonym wideo zawierającym dwa scenariusze. Uczestnicy mogą zatańczyć ze Świętym Mikołajem i jego elfami, a także pomóc pchać sanie wypełnione prezentami. W obu przypadkach stają się częścią obrazu i są wyświetlani jako element animacji na telebimie.
Dzięki możliwościom technologicznym Galeria Krakowska proponuje nowe możliwości spędzania wolnego czasu czy urozmaicenia zakupów, z którego – jak się okazuje – klienci chętnie korzystają. Taka forma rozrywki dostarcza ciekawych wrażeń i jest alternatywą dla klasycznych przedświątecznych eventów. Wykorzystanie bohaterów w postaci Mikołaja czy elfów wpisuje się w przedświąteczną atmosferę, czerpiąc równocześnie z nowych technologii.
To nie pierwsza tego typu akcja łącząca świat rzeczywisty z wirtualnym – Galeria Krakowska od wielu lat organizuje innowacyjne akcje z udziałem gwiazd internetu. W 2018 roku w Galerii Krakowskiej stanęło Studio Krakowska, w którym popularni youtuberzy zdradzali kulisy swojej pracy – nagrywania i montowania filmików.
Zabawa z rozszerzoną rzeczywistością w Galerii Krakowskiej potrwa do 16 grudnia.
Nadesłał:
PRinspiration
|