Sztuczna Inteligencja w biznesie – korzyść, czy zagrożenie?
Najnowsze prognozy dotyczące Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Intelligence, AI) i uczenia maszynowego (ang. Machine Learning, ML) wskazują, że mamy do czynienia z technologią o wyjątkowym potencjale biznesowym.
Według Deloitte, liczba wdrożeń tej technologii w 2018 roku podwoi się w porównaniu z rokiem ubiegłym, a następnie za dwa lata podwoi się ponownie . Skalę zainteresowania tymi rozwiązaniami oddaje też wielkość inwestycji w rozwiązania AI oraz ML. Tylko do roku 2021 wzrosną one o ponad 45 miliardów USD. W jakich sektorach, Sztuczna Inteligencja przeprowadzi prawdziwą rewolucję?
Spersonalizowany handel
Największym wyzwaniem dla handlowców już teraz jest uzyskanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, a wraz z rosnącą świadomością konsumencką będzie to jeszcze trudniejsze. Dlatego właśnie przedsiębiorstwa handlowe powinny zaplanować znaczące inwestycje w technologie pozyskujące i gromadzące dane zarówno o klientach, jak i dostawcach. W tej perspektywie, znaczącą przewagę mają firmy prowadzące sprzedaż online – to głównie narzędzia internetowe pozwalają na zbieranie informacji o zachowaniach i preferencjach konsumenckich, a wiedza ta w następstwie może wesprzeć tworzenie efektywnych kampanii marketingowych. Sztuczna Inteligencja natomiast pomoże w optymalizacji, aktualizacji, a także dopasowaniu strategii wielokanałowej do oczekiwań klientów.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it-kraj/sztuczna-inteligencja-w-biznesie-korzysc-czy-zagrozenie.html
Nadesłał:
openmediagroup
|