TAURON migrował przez 3 lata … i zmigrował


2015-07-23
Dwa lata, dane ponad pięciu milionów klientów i jeden system – w Grupie TAURON zakończył się proces migracji bazy danych do centralnego systemu bilingowego. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań na polskim rynku przełoży się na jakość obsługi klientów Grupy.
Przeczytaj również:
Głównym celem projektu była centralizacja systemów bilingowych dla klientów masowych w Grupie TAURON. W ramach wdrożenia zmigrowano dane 4,4 mln klientów wraz z trzyletnią historią z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Jego zakres funkcjonalny obejmuje wszystkie procesy związane z obsługą klienta, w tym m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta. Projekt trwał od sierpnia 2012 r. do maja 2015 r.

Baza danych Grupy TAURON obsługuje około 5,4 mln klientów i jest największą na polskim rynku energetycznym – to również 3,5 TB danych i 4,6 mln faktur generowanych miesięcznie. Obsługa tak dużych wolumenów danych wymaga zastosowania technologii najwyższej, światowej klasy – mówi Katarzyna Rozenfeld, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. handlowych. – Wdrożenie centralnego systemu bilingowego jest kolejnym strategicznym krokiem Grupy TAURON w kierunku rozwoju oferty dostosowanej do ciągle zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów. I stanowi bazę do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej zwłaszcza w zakresie obsługi i produktów.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it/tauron-migrowal-przez-3-lata-i-zmigrowal.html


Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl