Telemedycyna - remedium na problemy służby zdrowia
Z globalnych badań IDC Research wynika, że do 2018 roku z ponad 65 proc. placówek służby zdrowia będzie można skontaktować się poprzez urządzenia mobilne, a więcej niż 70 proc. takich miejsc będzie dysponowało aplikacjami do monitoringu stanu swoich pacjentów.
To kolejny krok w informatyzacji służby zdrowia, zmierzający do zmniejszenia ponoszonych na nią nakładów finansowych. Jednym z programów ułatwiających kontrolę finansów i usprawnienie działalności szpitali jest oprogramowanie Xerox „Patient Readmission Forecaster”, które dzięki analizie danych o stanie zdrowia pacjenta pomaga w zmniejszeniu kosztów jego leczenia.
Kontrola kosztów
Rozwój usług telemedycznych, nowej koncepcji udzielania świadczeń zdrowotnych, przyczynia się do wzrostu jakości opieki nad pacjentem, redukując jednocześnie ponoszone na nią koszty. Poprzez bieżący monitoring stanu zdrowia chorego, przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych i aplikacji, lekarz jest w stanie szybko zlokalizować obszary stanowiące potencjalne źródła zagrożenia. Zalecenia dotyczące wizyty w gabinecie specjalisty mogą zostać wydane na podstawie analizy jego aktualnych parametrów, np. ciśnienia czy masy ciała. Również historia hospitalizacji, wskazująca na powtarzające się wizyty w szpitalach, może zasugerować lekarzowi, że wcześniejsze rozpoznanie jest nieprawidłowe, a problemy zdrowotne chorego wynikają z innych schorzeń. Zdalne leczenie daje w tym wypadku możliwość zanalizowania „przypadku” z perspektywy ułatwiającej wystawienie niezależnej, opartej na danych diagnozy.
http://www.magazynit.pl/kraj/telemedycyna-remedium-na-problemy-sluzby-zdrowia.html
Nadesłał:
openmediagroup
|