100 tysięcy sztuk mebli łazienkowych do ponad 30 krajów


100 tysięcy sztuk mebli łazienkowych do ponad 30 krajów
2017-10-23
100 tysięcy sztuk do ponad 30 krajów – tyle mebli łazienkowych co miesiąc dostarcza na rynek dolnośląski Deftrans. Na przestrzeni zaledwie kilku lat firma urosła pięciokrotnie.
Przeczytaj również:
O tym jak udało się jej zdobyć pozycję lidera w kraju i z sukcesem wyjść na wymagające, zagraniczne rynki rozmawiamy z Krystianem Barczakiem, Dyrektorem Zarządzającym - Prokurentem i Sławomirem Zielezińskim, Szefem Działu IT firmy.

Wystarczyło kilka lat, by przychody firmy wzrosły z 20 do 100 mln zł a liczba pracowników z ponad 100 do blisko 600. Teoretycznie szybki rozwój rynku mieszkaniowego nieco tłumaczy te liczby, jednak firmy, które rozwijają się tak szybko, często wpadają w pułapkę wzrostu. Nie radzą sobie z zarządzaniem większą strukturą i zwiększeniem wolumenu produkcji przy jednoczesnej konieczności utrzymania jakości produktu i terminowości dostaw. Deftransowi udało się nie tylko tego scenariusza uniknąć, ale także pozyskać klientów na wymagających rynkach. Jak to się udało?

Krystian Barczak:
Na przestrzeni ostatnich lat rzeczywiście z firmy średniej wielkości staliśmy się dużym przedsiębiorstwem, które coraz więcej produktów sprzedaje na rynkach zagranicznych. Dostarczamy już meble łazienkowe do ponad 30 krajów, w tym m.in. do Australii, Arabii Saudyjskiej, Libii, RPA, a wysyłki zdarzały się nam też na wyspy Bahama czy do Chile. W tej chwili firma to bardzo złożony organizm, który z pewnością byłby niewydolny bez wcześniejszej realizacji kilku znaczących inwestycji. Aby zwiększyć produkcję oraz poprawić jakość produktów, wraz z budową części produkcyjnej wymieniliśmy park maszynowy. Dzięki temu dziś możemy produkować zarówno małe, jak i duże serie. W 2009 r., gdy firma osiągnęła 40 mln przychodów i zatrudniała około 200 osób, doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy narzędzia, które zintegruje i zapanuje nad wszystkimi obszarami działalności, począwszy od produkcji przez logistykę, magazynowanie i dystrybucję. Zainwestowaliśmy wówczas w system wspierający zarządzanie przedsiębiorstwem. W 2010 r. rozpoczęliśmy robotyzację fabryki, dwa lata później stworzyliśmy markę Defra, pod którą sprzedajemy meble łazienkowe i wystartowaliśmy z produkcją mebli kuchennych. Byliśmy już jednak wtedy przygotowani do rynkowej ekspansji dzięki temu, że pracując nad informatyzacją, dokonaliśmy w międzyczasie transformacji całej firmy.
Jak wyglądała sytuacja przed informatyzacją? Na ile była ona fundamentem rynkowej ekspansji?

Czytaj całość artykułu tutaj: https://www.erp-view.pl/erp/100_tysiecy_sztuk_mebli_lazienkowych_do_ponad_30_krajow.html


Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl