Kolejny rekordowy rok dla Element Logic
Norweska firma technologiczna podwaja swoje obroty drugi rok z rzędu. – Naszym celem jest zrewolucjonizowanie magazynowania na całym świecie – mówi Group CEO Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
490 mln euro - tyle wyniósł obrót Element Logic w 2022 roku. W ten sposób obrót z 2021 roku został poprawiony o ponad 100%.
Inne kluczowe dane za rok 2022:
- Wskaźnik EBITDA wyniósł 57,5 mln euro.
- Standardowe zyski po opodatkowaniu wyniosły 27,7 mln euro.
- Zasoby pieniężne na końcu 2022 roku wynosiły 37,4 mln euro.
CEO Group, Dag-Adler Blakseth, wymienia trzy powody, dla których Element Logic może kolejny rok z rzędu świętować podwojenie obrotów.
- Po pierwsze działamy na rynku, który odnotowuje silny wzrost. Po drugie mamy dedykowane zespoły sprzedażowe realizujące strategiczne założenia. I po trzecie dostarczamy dobre rozwiązania z krótkim czasem dostawy - mówi Blakseth.
Inflacja, zaległości w łańcuchach dostaw, rekordowo wysokie ceny energii i geopolityczna niestabilność - rok 2022 był pełen drastycznych zmian. Trendy na poziomie makro wpłynęły też na branżę intralogistyki.
- Możliwość skutecznego przewidywania jest mniejsza niż kiedyś. To prowadzi do większej niepewności - również wśród klientów. Procesy podejmowania decyzji w 2022 roku były znacznie dłuższe niż w latach 2021 i 2020 - wyjaśnia Blakseth.
- Pokazaliśmy jednak, że poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tej sytuacji - dodaje.
Jednym z bardzo ważnych posunięć Element Logic w 2022 roku było wybranie się za Atlantyk.
Od jednego do trzech kontynentów
Rok 2022 był tym rokiem, w którym Element Logic z europejskiej firmy stał się globalnym graczem. W marcu zeszłego roku wykupili amerykańską firmę SDI Industries - dostawcę automatyzacji i rozwiązań do sortowania. Wraz z przejęciem SDI, Element Logic wzbogacił się o 8 nowych lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
- Wykupienie SDI Industries było dla nas kamieniem milowym. Wkroczyliśmy na atrakcyjny amerykański rynek wspólnie z silnym partnerem, który wspiera naszą strategię wzrostu i dobrze do nas pasuje - mówi Blakseth.
Niedawno amerykańskie czasopismo „Modern Materials Handling" wymieniło Element Logic wśród 20 topowych dostawców systemów na świecie.
- W tym roku wchodzimy do regionów Azji i Pacyfiku. W Element Logic chcemy zrewolucjonizować magazynowanie na całym świecie i widzimy duże możliwości na przyszłość - Blakseth podkreśla, że globalna ekspansja Element Logic dopiero się rozpoczęła.
Ciągłe poszukiwanie inteligentnych rozwiązań
Element Logic, jako firma technologiczna, musi się stale rozwijać. W 2022 roku wzbogaciła swój zespół o nowe kompetencje i możliwości. Istotnym kamieniem milowym było wykupienie niemieckiej firmy zajmującej się oprogramowaniem, S&P Computersysteme - wiodącego dostawcy rozwiązań IT w branży intralogistyki.
- Z S&P Computersysteme w naszym zespole poszerzamy kompetencje i zwiększamy możliwości w zakresie innowacji, integracji i łączenia rozwiązań sprzętowych i oprogramowania. Jest to dla nas klucz do dalszego rozwoju i oferowania naszym klientom najlepszych rozwiązań - wyjaśnia Blakseth.
Oprócz rozwiązań typu „cube" czyli pojemników ułożonych w stosy, megatrendem w intralogistyce jest obecnie system typu AMR - czyli Autonomous Mobile Robots. Element Logic podjął w tym obszarze istotne kroki w 2022 roku, nawiązując partnerstwo z firmą Addverb Technologies zajmującą się robotyką i automatyzacją.
- Dzięki naszej współpracy z Addverb Technologies możemy oferować naszym klientom szeroką gamę rozwiązań intralogistycznych, które działają razem: AutoStore, eOperator i AMR - mówi Blakseth.
- Właśnie tego oczekują dziś klienci. Nie chcą wybierać rozwiązań od trzech czy czterech różnych dostawców - chcą otrzymać to od jednego integratora systemów. W przyszłości będzie to szczególnie ważne, a my chcemy być preferowanym przez klientów dostawcą i partnerem na całym świecie - podsumowuje.
Nadesłał:
dotPR
|