Mała zmiana w obsłudze klienta przekłada się na duże zyski


2019-02-18
Kontynuując cykl artykułów na temat sposobów zapewniania najlepszych doświadczeń klienta, przyjrzymy się dzisiaj najważniejszym trzem metodom, które to umożliwiają.

Wszyscy wiemy, że postrzeganie marki nie zaczyna się i nie kończy na samym produkcie. Na „doświadczenie” składa się cały szereg punktów kontaktu: reputacja, zarządzanie relacjami z klientem, asysta techniczna, świadczenie usług, technologie i wiele, wiele innych.

Optymalizacja tych wszystkich aspektów może wydawać się przytłaczająca, ale nie należy wpadać w panikę - obsługa klienta nie jest tak trudna, jak to się wydaje. Nie oznacza też (co może zabrzmieć dziwnie w artykule autora pracującego dla Oracle) konieczności natychmiastowego zainwestowania w nowy stos technologii. Do dużych zysków z obsługi klienta mogą bowiem wystarczyć niewielkie zmiany.

Zacznij od małych kroków: nie musisz robić wszystkiego naraz. Udana transformacja to proces systematyczny i iteracyjny. Jako przykład przedstawimy optymalizację przykładowej kampanii marketingowej pod kątem obsługi klienta:
•  Stwórz zespół ekspertów z różnych działów (np. analiza danych, produkt, sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientem, opiekunowie klientów, autorzy treści) i wykorzystaj odpowiednie umiejętności. 
•  Przeanalizuj dotychczasowe dane o klientach pod kątem ich zachowań oraz tego, jak dział marketingu może poprawić ich doświadczenia.
•  Przeanalizuj wszystkie funkcje dotychczasowych zasobów; niedawne badanie pokazuje, że klienci na ogół wykorzystują tylko 20% potencjału naszych rozwiązań.
•  Wykorzystując powyższe działania, zidentyfikuj te aspekty kampanii, w których mała zmiana może zrobić dużą różnicę i potraktuj je priorytetowo. 
•  Wprowadź zmiany w swojej kampanii i dokładnie monitoruj wyniki.
•  Zmierz zwrot z inwestycji, aby wykazać wartość obsługi klienta.

Wykorzystaj to, co masz, tylko lepiej: wykorzystaj swoje narzędzia na nowe sposoby, aby zapewniać klientom lepsze doświadczenia. Twoi dotychczasowi partnerzy technologiczni mogą i powinni w tym pomóc. Na przykład firma Oracle współpracowała ze swoim klientem z branży telekomunikacyjnej, który chciał szybciej nawiązywać relacje z klientami na nowo powstających platformach społecznościowych. Nasi inżynierowie stwierdzili, że po pewnym dostrojeniu można tego dokonać za pomocą dotychczasowych technologii, bez żadnych większych inwestycji. Firma znacznie skróciła czas wdrożenia kanału i obecnie jest w stanie szybko niwelować wszelkie luki w kontaktach z klientami. 

Skaluj: zastosowanie tej metody pozwoli wykazać, w jaki sposób małe zmiany mogą wywrzeć duży wpływ na przedsiębiorstwo. Najpierw możesz się skoncentrować na realizacji celów, które są łatwe do osiągnięcia, a dalsze usprawnienia mogą wymagać dodatkowych inwestycji (ale będziesz już mieć gotowe uzasadnienie biznesowe oparte na namacalnym zwrocie z inwestycji).


Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl