W rozwiązaniu Oracle Autonomous Database zastosowano rewolucyjne techniki automatycznego uczenia, które pozwalają osiągnąć niespotykany wcześniej poziom dostępności, wydajności i bezpieczeństwa w znacznie niższej cenie. Oracle Autonomous Database to autonomiczna, samoczynnie się zabezpieczająca i naprawiająca baza danych, która automatyzuje kluczowe procesy zarządzania — takie jak wprowadzanie poprawek i aktualizacji oraz dostrajanie. Dzięki temu pozwala automatycznie utrzymać ciągłość działania newralgicznych infrastruktur stanowiących podstawę nowoczesnych środowisk chmurowych. W projekcie usługi chmurowej uwzględniono również unikatowe funkcje skanowania w poszukiwaniu zagrożeń i stosowania aktualizacji bez przerywania pracy systemu, które ułatwiają zapobieganie cyberatakom i kradzieży danych. Oferta obejmuje usługi chmurowe Oracle Autonomous Transaction Processing i Oracle Autonomous Data Warehouse, które są dostosowane do potrzeb konkretnych obciążeń.
W ramach odbywającej się w tym tygodniu konferencji Oracle OpenWorld 2018 zorganizowano ponad 2,5 tys. sesji, podczas których przedstawiciele klientów i partnerów — zarówno największych globalnych marek, jak i firm dopiero wchodzących na rynek— opowiedzą o tym, jak technologie bazodanowe Oracle pomagają wprowadzać innowacje. Wśród prelegentów są między innymi reprezentanci firm AkerBP, CERN, Data Intensity, Drop Tank, KGHM International Ltd., KPMG, Nova Southeastern University oraz Ocean X.
W raportach opublikowanych niedawno przez niezależne firmy badawcze podkreślono łatwość obsługi, znakomitą wydajność i elastyczność rozwiązania Oracle Autonomous Database. Zdaniem firmy Pique Solutions usługa Oracle Autonomous Data Warehouse pokonała rozwiązanie Amazon Redshift, ponieważ oferuje wszystkim klientom — bez względu na wielkość — wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów, zwiększenia wydajności oraz ograniczenia nakładów na zarządzanie i eksploatację. Również firma WinterCorp poleca usługę Oracle Autonomous Data Warehouse przedsiębiorstwom, dla których liczą się prostota, szybkość wprowadzania produktów na rynek i obniżanie kosztów zarządzania danymi.