Szacuje się, że na świecie używanych jest 5 mld telefonów komórkowych, dlatego Oracle pomaga firmom zaspokoić rosnące oczekiwania ich klientów przez sprawne tworzenie, integrowanie i ochronę niezawodnych usług mobilnych.
Oracle poinformował niedawno o rozszerzeniu mobilnej gamy rozwiązań na platformie Oracle Cloud Platform o usługi Oracle Mobile Cloud Enterprise. Nowy pakiet jest wyposażony w funkcje chatbotów, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Udostępnia przedsiębiorstwom wielokanałową platformę i analizy, łączące obsługę ważnych interesariuszy za pośrednictwem botów, rozwiązań mobilnych i sieci. Dzięki temu firmy mogą lepiej budować relacje z klientami i pracownikami na wszystkich popularnych dziś platformach komunikacji.
„Użytkownicy coraz chętniej korzystają z narzędzi mobilnych i komunikatorów, a przedsiębiorstwa muszą się do tego dostosować i zadbać o dostępność kanałów preferowanych przez klientów” — komentuje Suhas Uliyar, wiceprezes ds. zarządzania produktami w firmie Oracle. „Dzięki pakietowi Oracle Mobile Cloud Enterprise firmy będą mogły kontynuować wzmacnianie relacji, nawet jeśli użytkownicy będą odchodzić od kontaktu za pośrednictwem tradycyjnych stron internetowych”.
Oracle Mobile Cloud Enterprise ma zaawansowane podstawy w postaci technologii sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia. Pomaga firmom w tworzeniu aplikacji, które mogą zautomatyzować prowadzenie bardziej zajmujących rozmów na dużą skalę. Przykładowo, w usłudze Oracle Intelligent Bots stosowane są algorytmy przetwarzania języka naturalnego i automatycznego uczenia, które pozwalają inteligentnym botom rozumieć wypowiedzi użytkowników i wspierać przedsiębiorstwa w przetwarzaniu, integracji z danymi zawartymi w istniejących aplikacjach biznesowych oraz automatycznym udzielaniu odpowiedzi.
Usługa Oracle Intelligent Bots może współpracować z wieloma popularnymi komunikatorami, takimi jak Facebook Messenger, Slack, Kik i Line, a także cyfrowymi asystentami głosowymi, np. Amazon Alexa i Apple Siri. Pakiet wprowadza też zaawansowane narzędzia do analizy doświadczeń klientów (Customer Experience Analytics), zapewniające lepszy wgląd w wydajność aplikacji i ich popularność wśród użytkowników w każdym kanale, co pozwala spersonalizować komunikację.