Wielkie zbiory danych + analiza = wyjątkowa obsługa klienta
W badaniu firmy Walker z 2013 r. przewidywano, że do 2020 r. głównym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw będzie obsługa klienta, która w tym aspekcie prześcignie cenę i produkt.
Mimo że większość przedsiębiorstw i marketerów już od kilku lat traktuje wysokiej jakości obsługę klienta jako najważniejszy priorytet biznesowy, to nie zawsze wiedzą oni, jak wprowadzić ją w życie.
Marketerzy zapewniający optymalną obsługę klienta zdają sobie sprawę z tego, że kluczowe znaczenie mają tutaj dane. Aby naprawdę zrozumieć klienta, trzeba zbierać, analizować i interpretować dane dotyczące klienta oraz wykorzystywać je do zapewnienia mu spersonalizowanej obsługi. Analizy wykorzystujące kontekst umożliwiają maksymalną personalizację tej obsługi i zwiększenie lojalności klienta. Na przykład dzięki przetwarzaniu języka naturalnego z analizami przebiegającymi w tle konsumenci poczują się tak, jakby otrzymywali wyjątkową, spersonalizowaną obsługę, nawet jeśli nie rozmawiają akurat z żadną osobą z danej firmy.
Niezależnie od tego, za pomocą jakiego urządzenia klient nawiąże kontakt z firmą, dostępna będzie technologia, która będzie tłumaczyć, interpretować i rozumieć jego zachowania oraz przewidywać potrzeby. Tak właśnie wyglądają ekstremalne analizy w akcji: nowe źródła danych są wykorzystywane do zapewnienia każdemu klientowi atrakcyjnej i wyjątkowej obsługi niezależnie od tego, czy kontaktuje się z przedsiębiorstwem osobiście, czy w sposób cyfrowy.
Czytaj całość artykułu tutaj: https://erp-view.pl/it_solutions/wielkie_zbiory_danych__analiza_wyjatkowa_obsluga_klienta.html
Nadesłał:
openmediagroup
|